Retur produse (dreptul de retragere)
Dreptul de
retragere (retur) din contractul la distanță
Clientul persoană
fizică, în calitate de consumator conform O.U.G. 34/2014 beneficiază de o
perioadă de 14 zile calendaristice din data în care Clientul sau o parte terță,
alta decât transportatorul, și care este indicată de Client, intră în posesia
fizică a Produselor pentru a se retrage din contractul încheiat la distanță,
fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte
costuri în afara celor direct legate de returnarea Produselor. Înainte de
expirarea perioadei de retragere, Clientul informeaza NYS Experience S.R.L. cu
privire la decizia sa de retragere din contract. În acest scop, Clientul poate
alege una dintre următoarele variante:
a. de a folosi modelul de formular electronic de returnare produs prevăzut pe Website - https://www.ninja.ro;
b. de a face orice altă declarație neechivocă în care își exprimă decizia de retragere din contract pe un suport durabil;
c. de a completa și de a transmite în format electronic, la adresele de e-mail indicate pe Website, modelul de formular de retragere prevăzut în partea B din anexa O.U.G. 34/2014.
Persoanele juridice nu
beneficiază de prevederile privind retragerea din contract în acord cu O.U.G.
34/2014.
NYS Experience S.R.L.
va comunica Clientului, fără întârziere, confirmarea de primire a formularului
și/sau deciziei de retragere, iar Clientul trebuie să urmeze intrucțiunile din
e-mail. În cazul în care completați Formularul de returnare produs de pe Website,
vă vom transmite confirmarea de primire a cererii de retragere pe adresa de
e-mail indicată.
NYS Experience S.R.L.
nu va rambursa costurile suplimentare în cazul în care Clientul a ales în mod
explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de NYS
Experience S.R.L.
Cu excepția cazului în
care NYS Experience S.R.L. s-a oferit să recupereze în mod direct/nemijlocit
produsele, Clientul returnează produsele sau le predă NYS Experience S.R.L. sau
unei persoane autorizate de NYS Experience S.R.L. să recepționeze produsele,
fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile calendaristice
de la data la care acesta a comunicat NYS Experience S.R.L. decizia sa de
retragere din contract/de renunțare la Comanda Confirmată și livrata de NYS
Experience S.R.L.. Termenul este respectat dacă NYS Experience S.R.L. se oferă
pentru bune relații comerciale să îndeplinească și să plătească formalitățile
legate de trimiterea curierului în cazul în care acceptați prin email curierul
indicat de societatea noastră.
Clientul este
responsabil pentru diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări,
altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și
functionării produselor.
Produsul va fi
returnat integral de preferat cu ambalajul nedeteriorat, cu accesoriile,
manualele de utilizare și premiile (dacă au fost oferite în cadrul unor
promoții). Dacă valoarea Produsului returnat în intervalul prevăzut de lege a
fost diminuată din culpa Clientului (în perioada de 14 zile calendaristice
Produsul trebuie utilizat doar pentru testarea modului de funcționare) sau
devine nevandabil, atunci suma restituită Clientului va fi diminuată întemeiat,
conform legislației în vigoare.
După primirea
Produsului, NYS Experience S.R.L. transmite către Client o notificare scrisă
(pe e-mail) prin care se confirmă recepționarea coletului, iar Produsul se
predă către service pentru verificarea integrității și functionalității doar
dacă s-au respectat termenele legale mai sus menționate. În caz contrar, se
înștiințează Clientul prin e-mail cu privire la refuzul returului.
După verificarea
Produsului, se întocmește de către un specialist service un document privind
diminuarea valorii Produsului (dacă este cazul), suma restituită Clientului,
urmănd să fie redusă corespunzător. Pentru produsele folosite de către
consumator a căror valoare de vânzare este diminuată, Vânzătorul va percepe o
taxa a cărei cuantum va fi comunicată în urma evaluării și a emiterii unui
proces verbal, taxa va fi reținută din prețul achitat de consumator pentru
aducerea produsului la conformitate în urma acordului consumatorului. Lipsa
acordului Clientului de achitare a taxei va duce la refuzarea preluării
returului. În cazul în care la returul produsului se observă că produsul a fost
folosit și că valoarea acestuia s-a diminuat, Vânzătorul va fotografia produsul
și va documenta cazul, ulterior va notifica consumatorul și îi va oferi
acestuia posibilitatea sa păstreze produsul sau să achite o taxă de aducere la
conformitate, care se va reține din valoarea totală deja achitată, pentru
aducerea la conformitate a produsului și vânzarea acestuia ca produs resigilat.
În cazul în care
Clientul refuză returul produsului, acesta va fi ținut la dispoziția Clientului
o perioadă de 90 de zile în depozitul Vânzătorului. Ulterior acestei perioade
produsul va fi eliminat în condiții de mediu la o unitate avizată.
NYS Experience S.R.L. rambursează contravaloarea Produsului folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de Client pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care Clientul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina Clientului plata de comisioane în urma rambursării și/sau plata a fost făcută în numerar, caz în care Prețul va fi rambursat în contul bancar indicat de Client. În cazul tranzacțiilor online cu cardul (conform reglementărilor MasterCard și Visa) sumele trebuie returnate în contul de unde s-au primit banii. În cazul exercitarii dreptului de retragere, toate costurile directe legate de returnarea produselor inclusiv costul aferent transportului sunt suportate de către consumator și nu se returnează.
Criteriu de evaluare | Taxa raportată la valoarea produsului |
Ambalaj retail, ambalaj accesorii deteriorate | 10% |
Lipsă accesorii | 20% |
Produs și accesorii zgâriate, uzate (urme utilizare) | 100% |